Ledax

Wszelkie akcesoria przydatne dla biur i gabinetów

Zastosowanie i rodzaje skanerów

Pracujesz w biurze i na co dzień masz styczność z ogromną liczbą papierów i dokumentów. Jest to zmora wielu ludzi. Na szczęście, aby chociaż w pewnym stopniu ułatwić sobie życie, ludzie wymyślili taki sprzęt, jak skaner dokumentów. Obecnie jest to rzecz niezbędna w większości firm, a nawet w wielu gospodarstwach domowych.

Do czego służy skaner?

Zastosowanie skanera jest naprawdę szerokie. Jednym z częstszych rozwiązań jest skaner dokumentów, który w szybki i prosty sposób jest w stanie zapisać papierową wersję dokumentu w pamięci komputera jako osobny plik. Dzięki temu przekazywanie sobie ważnych papierów stanie się o niebo łatwiejsze. Dokument taki można bowiem wysłać pocztą elektroniczną, co w porównaniu do tradycyjnej poczty jest znacznie wygodniejsze. Szeroki wybór znajdziesz na stronie https://alstor.pl/produkty/skanery-do-dokumentow/.

Rodzaje skanerów

Obecnie na rynku wyróżnić można przynajmniej kilka różnych typów skanerów dokumentów. Do najpopularniejszych z nich zalicza się:

  • Skaner płaski – swoją nazwę zawdzięcza płaskiej, szklanej powierzchni, na której kładzie się dokumenty do zeskanowania. Powierzchnię tę przykrywa się specjalną pokrywą, pod którą dzieje się cała magia.
  • Skaner szczelinowy – w tym przypadku dokumenty wsuwa się poprzez specjalny otwór do skanera. Skaner szczelinowy umożliwia skanowanie dwustronne, dzięki czemu zaoszczędzisz dużo czasu w szczególności podczas skanowania większej ilości materiału.
  • Skaner ręczny – jest to prosty model skanera dokumentów, który jest w stanie przeskanować tylko pewną część tekstu. Jego dużą zaletą jest jednak minimalistyczny rozmiar.