Ledax

Wszelkie akcesoria przydatne dla biur i gabinetów

Niszczarki biurowe – jak je wybierać zgodnie z potrzebami?

Niszczarki biurowe są jednym z obowiązkowych elementów wyposażenia firmy, chociaż wiele przedsiębiorstw nadal traktuje ja po macoszemu, dokumentację różnego rodzaju po prostu tnąc na kawałki, drąc lub wyrzucając ją nawet w całości, co jest niedopuszczalne z punktu widzenia przepisów dotyczących RODO. Zakup niszczarki może przysparzać jednak pewnych problemów w przypadku, gdy robi się to pierwszy raz.

Zgodność niszczarki z europejskimi normami

Wybierając urządzenie, jakim jest niszczarka, trzeba przede wszystkim zadbać o to, by była ona zgodna z RODO. Wiele form używa w swoich biurach zwykłych domowych niszczarek, często kupując je tanio w marketach. Inne kupują je tanio na zagranicznych – często pozaeuropejskich – portalach, gdzie ceny są niższe, jednak urządzenia tam sprzedawane nie są zgodne z przepisami RODO.

Dlatego też niszczarki najlepiej kupować w sklepach krajowych, które specjalizują się w sprzedaży wysokiej jakości sprzętu biurowego.

Rodzaje niszczarek w zależności od rodzaju i ilości niszczonych nośników

Wybierając niszczarkę, ważne jest, aby uwzględnić ilość i rodzaj nośników, jaka utylizowana jest w danej formie. Niektóre firmy niszczą jedynie niewielkie ilości dokumentów, na które składają się często pojedyncze kartki. Do takich zastosowań wystarczy prosta niszczarka przybiurkowa.

Istnieją jednak tak zwane niszczarki korytarzowe, które już wymagane są, gdy niszczy się więcej dokumentów z dużą częstotliwością. Niszczarki przemysłowe z kolei przeznaczone są już wręcz do masowej utylizacji dokumentów.

Każdy z zaprezentowanych rodzajów niszczarek dodatkowo niszczy z reguły też nośniki takie, jak płyty CD. Niszczarki biurowe, które posiadają tę funkcję, najczęściej posiadają pojemniki segregujące dwa rodzaje odpadów, tak aby wiórki ze zniszczonych płyt nie mieszały się z papierem, co jest obowiązkowym elementem segregacji odpadów.